هلدینگ مهاجرتی ویستا
۲۰ درصد بستری‌های کرونا کودکان هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی:

۲۰ درصد بستری‌های کرونا کودکان هستند

بوشهر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه میزان بروز سویه امیکرون در کودکان زیاد است، گفت: اکنون حدود ۲۰ درصد بستری‌های کرونا کودکان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/دکتر حسن ملکی‌زاده صبح امروز در نشست ستاد استانی کرونا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دی ماه تعداد فوتی‌ها کرونا در استان بوشهر یک نفر و میانگین بستری روزانه ۳۵ نفر بود اکنون تعداد فوتی‌ها در بهمن به ۲۳ نفر رسیده و تعداد بستری تا ۲۰۹ نفر است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۸ تخت ICU در استان بوشهر به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: وضعیت کرونا در استان وخیم و نگران کننده است بنابراین مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند تا بیماری را کنترل کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با بیان اینکه راه‌های کنترل و عبوری ایمن از کرونا سخت و پیچیده نیست، خاطر نشان کرد: دستورالعمل‌های همیشگی مثل حضور نیافتن در اجتماعات شلوغ، ماسک زدن و انجام واکسیناسیون همچنان در کاهش میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ و میر تأثیرگذار است.

دکتر ملکی‌زاده با بیان اینکه ایستگاه‌های واکسیناسیون در همه شهرها فعال هستند، عنوان کرد: پس از دوز دوم واکسن کرونا آنتی بادی موجود تا سه ما در بدن اثر بخشی دارد و پس از آن نیاز به تزریق دوز سوم است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان گفت: پیش از این واکسیناسیون کودکان ۱۲ سال به بالا در دستور کار بود اکنون، اما کودکان ۵ سال به بالا هم امکان دریافت دو نوع واکسن مورد تأیید علمی ستاد کرونا کشور سینوفارم و پاستوکووک را دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه میزان بروز سویه امیکرون در کودکان زیاد است، اظهار کرد: اکنون حدود ۲۰ درصد بستری‌های کرونا کودکان هستند، باتوجه به محدودیت‌های تخت‌های بستری برای کودکان خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا به محض بروز علائم بیماری کرونا در فرزندشان به پزشک مراجعه کنند.

ملکی‌زاده با بیان اینکه ۳۰ درصد بوشهری‌ها دوز سوم کرونا را دریافت کردند، بیان کرد: این آمار نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، اما باید ۷۰ درصد باقی مانده از افرادی که دوز دوم را زده‌اند برای دوز بوستر هم اقدام کنند.

وی درخصوص تأمین داروهای تزریقی و سرم بیماران کرونایی گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته علی رغم مشکلات مالی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داروهای تزریقی و سرم تأمین شده و در اختیار بیمارستان‌ها و داروخانه‌های استان بوشهر قرار گرفته، این میزان ذخیره خوبی برای یک تا دو ماه آینده است.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.